"Változás, megújulás az iskolában" c. országos konferencia

Plenáris Előadások

FIGYELEM! IDŐPONTVÁLTOZÁS!

Május 30-tól megtekinthető online előadások:

Csak a változás állandó
Horn György (az AKG pedagógiai vezetője)

Az alternatív iskola nem elsősorban pedagógiai, hanem szervezeti, finanszírozási próbálkozás.
Téma: Az önigazgatás dilemmái, esettanulmány az AKG sztoriból
1. A 19. századi tömegiskola döntési mechanizmusai
2. Stabil és változó elemek az iskolák működésében
3. Az optimális üzemnagysága az alkotó műhelyben működő iskolának
4. Finanszírozás vs. szükségleti elv.
5. A hálózati működés szükséglete, és lehetőségei.

Hogyan változunk? Hogyan változzunk?
Dr. Séllei Beatrix pszichológus, egyetemi adjunktus (BME)

A változás, mint folyamat jól meghatározott szakaszokra bontható, s ezeknek megvannak a maguk buktatói és katalizátorai is. Az előadásban arra keressük a választ, hogy miként zajlanak a változások általában, illetve az egyes egyének szintjén. Áttekintjük, hogy mire van szükség a sikeres változáshoz, ahhoz, hogy le tudjuk győzni az aggodalmainkat, hiszen ez a környezethez való alkalmazkodás kulcsa.

Az október 10-i konferencia plenáris előadásai:

10.00 – 11.20
Digitális oktatási FÓRUM - programja szervezés alatt

11.20 – 11. 40
KÁVÉSZÜNET - Könyvbemutató

11.40–12.20
Személyközpontú pedagógussá válni
Fehér Márta (Közgazdasági Politechnikum tanára)

Egész eddigi életemben iskolába jártam, összesen négybe. Diákként: általános iskola, gimnázium, egyetem. Tanárként: a gimnázium, ahova diákként jártam, és a mostani iskolám, egy alternatív gimnázium. Arról szeretnék beszélni, miért kulcsfontosságú az életemben a változás. Arról, hogy a magammal szemben támasztott elvárások, saját elhatározásaim és a külvilág kihívásai hányszor, hogyan alakították létformámat, tanári szerepemet, gyakorlatomat, hogy milyen sikereket és kudarcokat tudhatok a magaménak. Inspiráló és támogató mestereimről, kollégáimról, a szakmai helyszínekről, élményekről, tapasztalatokról, tanulási folyamatokról, amelyek segítették haladásomat. Személyes erőfeszítéseimről és önismereti munkámról, amelyek által formálódtam. Arról, hol tartok most, miben szeretnék fejlődni, milyen céljaim vannak.